Hyppigste fejl vi oplever på smartwatch

hyppige-fejl

Efter et køb af vores smartwatch, er der gerne nogle hyppige fejl der kan ske ved opsætningen.

En af vores smartwatch teknikere gennemgår her “fejlene”og giver råd, samt vejledning til hvordan man kommer videre herfra.

Fjernelse af pinkode på simkortet | Remove Pin code

Det sker ofte at pinkoden ikke bliver fjernet helt inden simkortet bliver sat i uret. Derfor kan man oplever smartwatch fejl ved enten at skærmen er todelt i to farver (typisk fejl på touch skærm), eller at uret beder om en pinkode, hvilket ikke er muligt, da er ikke er tastatur på uret.

Hvordan kommer man udenom denne smartwatch fejl?

Hvis du kommer ud for denne problemstilling, skal du tage simkortet ud af uret igen. Dernæst sætte det over en mobil, hvor man inde i mobilens indstillinger, har mulighed for at fjerne pinkoden helt. Skulle man ikke vide hvordan dette skal gøres på sin mobil, anbefaler vi at google mobilens mærke, sammen med “remove pin”. Giver dette ingen resultater, så kan man ringe til forhandleren af mobiltelefonen, da de burde vide hvordan man fjerne pinkoden på et simkort.

Husk, når pinkoden er fjernet, så skal uret slukkes helt inden man indsætter simkortet i uret igen. Ellers vil uret ikke registrere ændringen på simkortet, og derfor vise samme fejl som før.

Valg af Sim-kort til smartwatch

Uret er ikke networking | No networking

Efter uret er sat op med simkort, så er det tid til at registrere smartwatchet i applikationen SeTracker2. Har du spørgsmål til opsætningen, kan du finde informationer i vores smartwatch manualer

Når uret er registreret, og man har oprettet en bruger på appen, så kan det forkomme at uret ikke bliver koblet sammen med applikationen fra start. Hvis man får fejlen “No Networking Equipment” eller “device is offline”, så er der er flere løsninger til dette, og vi går dem igennem en ad gangen.

Hvordan kommer man udenom denne smartwatch fejl?

Ved No Networking smartwatch fejl tjek følgende er korrekt:

  1. Simkortet.
  2. GPS/LBS
  3. IP-adressen

Første skridt til at få uret online på applikationen er følgende tjek af Simkort, signaler, og batteriet på uret.

Simkort

Vær sikker på simkortet er korrekt sat i. Alle vores ure (pånær Q50) skal simkortet ind i siden af uret. Det er forskelligt fra model til model, hvor langt simkortet skal ind. Her kan man sikre sig, at kortet sidder korrekt, når Simkortet bliver låst fast i uret. Det kan være nødvendig at være nødsaget til at bruge f.eks. en pincet til at få skubbet kortet helt ind på plads. Pas på med ikke at skade uret ved at putte “redskaber” ind i uret.

Derefter skal følgende vise sig på uret: telesignal 1 til 4 streger øverst venstre hjørne af uret, GPS, eller WiFi Signal (hvis WiFi er tilgængeligt på uret), og til sidst at uret er tændt.

Valget af simkortet kan have en stor indflydelse på om uret kan koble sig op på applikationen. Her er det vigtig at man som køber har gjort sit forarbejde, og tjekket at det valgte teleselskab har 2G dækning i jeres område. Du kan læse mere på valg af simkort blogindlæg.

LSB / GPS

Inde i applikationens indstillinger ( Tandhjulet), finder man en switch for LBS (Location base service). Når denne er grøn kører uret på LBS (Telemaster), Grå (satellitterne). Man kan læse mere om dette på: De forskellige GPS typer i vores Smartwatches

IP-adressen

IP-adressen ikke har slået automatisk om på europas server, og kan derfor skabe en komplikation til opkobling til SeTracker2. Dette kan løses via en simpel besked sendt til uret fra din mobiltelefon.

IP adressen tjekkes med følgende sms kode, som sendes til urets telefonnummer:
pw,123456,ts#
IP adressen skal være: ip_url:52.28.132.157;
Hvis IP adressen er forkert, ændres den med følgende sms kode:
pw,123456,ip,52.28.132.157,9001#
Tjek om den er ændret med den første sms kode.

Skulle der stadig være problemer efter disse ting er prøvet af, anbefaler vi at man tager kontakt til vores kundeservice på enten e-mail: info@kidssafety.dk, eller telefon: 71 741 767

Del med: