Kids Safety ejerne Brian Bakraie og Susanne Nedergaard-Pedersen

Hos Kids Safety ApS i Hadsten er det gået stærkt, siden Brian Bakraie og hans kone Susanne Nedergaard-Pedersen åbnede webshoppen med børne smartwatch’es tilbage i August 2017.

“Vi har altid vidst, at vi ville være iværksættere”

Selvom KidsSafety.dk kun har et år på bagen, så har ægteparret Brian Bakraie og hans kone Susanne Nedergaard-Pedersen altid vist, at de vil være iværksættere. De vidste, at de fra starten gerne selv ville kunne dække alle aspekter af virksomheden, og valgte derfor begge at videre uddanne sig, som henholdsvis software- og webudviklere. Herigennem fik de den fornødne viden, som gjorde dem i stand til at udvikle en webshop helt fra bunden. Og med en baggrund indenfor både handel, it-support/administration og projektledelse, kunne de i løbet af en sommerferie få alle delene på plads, så den danske del af webshoppen Kids Safety kunne lanceres i starten af august 2017.

Kids Safety Ejerne
Kids Safty ejerne: Brian Bakraie, Susanne Nedergaard-Pedersen og deres to døtre.

Idéen opstod gennem deres døtre

Idéen til at sælge smartwatch’es opstod, da ejerne for nogle år siden startede deres campingliv, som fastliggere.  De oplevede næsten dagligt, at når deres døtre smuttede ud for at lege, så vidste de ikke hvor de befandt sig, fordi de hele tiden møder nye legekammerater og ofte endte med at lege hjemme hos dem. Dette, trods gentagne formaninger om, at de skulle komme hjem og fortælle hvor de var. Resultatet blev, at ejerne flere gange måtte rende hele campingpladsen rundt i halve og hele timer, nervøse og ængstelige for, at det værste var sket, for at lede efter deres børn.

“Vi overvejede at udstyre dem med en mobil, men vi synes det var for tidligt, når de kun var i alderen 3 – 8 år. Vi gjorde dog et kort forsøg, men med det udfald, at mobilen først blev væk, dog fundet igen, men dernæst begravet i sand og vand, eller glemt rundt omkring, fordi der ikke var lommer i deres kjoler.” – Siger Susanne Nedergaard-Pedersen.

Med et behov for hele tiden at kunne finde deres piger, gik de derfor på nettet i håbet om at finde en form for GPS-enhed. De faldt her over et GPS-ur til børn, som ud fra hvad de kunne læse sig til, præcis ville opfylde deres behov. De kunne altid få fat i deres børn, enten ved at ringe, skrive eller i sidste ende se på et kort, hvor de befandt sig. Der var endda mulighed for at bruge Geo-fence, hvor man kunne markere en radius på et kort, og bevægede barnet sig udenfor, ville der blive sendt en besked.

Efter tre års brug af urene, kunne de konstatere, at det kun har været en positiv oplevelse for dem og deres børns vedkomne. Det har gjort hverdagen nemmere, og givet dem mere tid til hinanden. Og de var derfor ikke i tvivl om at de ville sælge disse smarwatch’es i deres webshop.

 

Spottede en god forretning

Det viste sig hurtigt, at der ville være en god forretning i at sælge smarturene. Der var en stor interesse fra forældrene til børnenes venner, da de også havde lignende oplevelser med mobiler, som blev forlagt m.v. For de to ejere er det en klar fordel, at deres børn nu føler sig mere trygge, da de også ved, at de altid kan ringe til deres forældre, uanset om de er i institution, har legeaftale eller bliver passet hos bedsteforældrene. Dette behov var også gældende for andre forældre.

Derfor valgte ægteparret at skyde hele deres opsparing og al deres tid i deres drøm om at blive iværksættere.

 

At være selvstændig er ikke en dans på roser

Selv om parret altid har vidst, at de ville være iværksættere og derfor har uddannet sig til, at have den basal knowhow inden for mange områder. Så har det seneste år ikke været uden udfordringer, og de har derfor måtte læse op på rigtig mange ting, som for eksempel lovgivning og markedsføring. De lærte hurtigt bl.a. hvilken indflydelse markedsføring kan have for en webshops omsætning, og hvor dyrt det kan være ikke at bruge Facebook rigtigt.

Parret ligger heller ikke skjul på, at det økonomisk har været hårdt at starte som selvstændige, når begge parter har fokuseret 100 % på webshoppen, og deres økonomi, derfor har været afhængig af, hvordan webshoppen har klaret sig. Men det har været en motivations faktor for parret, at få tallene til at gå op hver måned, og få webshoppen til at løbe rundt økonomisk uden at skulle låne mange penge.

 

Giver kunderne hvad de efterspørger.

Selv om der på nuværende tidspunkt er mange virksomheder, som sælger GPS og smartwatchs til børn, så har Kids Safety fundet et stort hul i efterspørgslen på markedet. Kids Safety skiller sig nemlig fra alle konkurrenterne, ved ikke kun at sælge smartwatch’es med GPS og telefoni, men ved at de giver service oveni. Kunderne efterspørger især service i forbindelse med deres køb, dette er noget de har kunne mærke fra dag et af.

For at imødekomme deres kunders behov, har de to iværksættere sat sig grundigt ind i alle deres produkter, så der i dag ikke er det problem, som de ikke kan løse for deres kunder. De har begge en teknisk baggrund, som de kan trække på, når det kommer til at hjælpe deres kunder med alt fra opsætning af smartwatch til fejl koder i urene. Ikke nok med det, så sidder de to virksomheds ejer altid klar døgnet vågne timer, for at svare på deres kunders spørgsmål over mail.

“Alle de GPS- og smarture, som vi forhandler på vores webshop, er alle gennemtestet af vores børn og os selv i dagligdagen. Dette giver os en stor indsigt i vores produkterne, og adskiller os fra alle de store konkurrenter i Danmark, ved at vi kan stå 100 % inde for det vi sælger.” – udtaler Brian.

Siden lanceringen i August 2017 er det gået stærkt. På nuværende tidspunkt rummer den danske del af webshoppen Kids Safety, Danmarks største sortiment af smartwatchs til børn. Og webshoppen har det seneste år oplevet en stødt stigen vækst.

“På nuværende tidspunkt har vi fået slået os så godt igennem på det danske marked, at mange forbrugere er begyndt at tro, at det er os der producere smarture til det danske marked.” – siger Brian Bakraie med et smil på læben. “De ringer derfor til os få hjælp, selv om de har købt hos konkurrenter, så som deals sites, da de ofte finder at vi er de eneste der yder den høje tekniske service.”

Opkald med Kids Safety ur
Opkald med Kids Safety ur

 

Forsøger at brede sig ud på flere områder

Det har fra starten været vigtig for parret at brede sig ud på flere områder. Derfor var det nærliggende for dem at sideløbende med lanceringen af webshoppen, også at starte deres eget webbureau, Company Profiler. Da, de allerede havde været processen igennem med at opbygge en webshop fra bunden, og ikke mindst at de selv stod for at lave produktbilleder og alt markedsføring på Google og Facebook. Det skabte også en ekstra indtægtskilde i forbindelse med opstarten af Kids Safety.

 

Kids Safety vil ud i verden

I dag er Kids Safety markedsleder, når det kommer til salg af smartwatch’es til børn, grundet deres hårde arbejde og markedsforståelse. Men Kids Safety vil ud i verden, og vil inden for kort tid have udvidet deres webshop til det europæiske marked. Desuden står de med en udvidelse af deres nuværende lokaler i Ågade 10, som nu er blevet for små til den hurtig voksende virksomhed. På længere sigt er Kids Safetys ambition at blive ikke blot Danmarks førende, men også Europas førende forhandler af Smarture til børn. Dette skal ske ved at følge den strategi, som har ført dem så langt på det danske marked, ved ekstra ordinær kundeservice og nye produkt tiltag.

Virksomheden er altid på jagt efter nye produkter, som er en naturlig forlængelse af deres ure, og har for nyligt udvidet deres sortiment med power banks og kabler.

“Selv om det har været et hårdt år, med mange prøvelser, så har det været en kæmpe oplevelse. Det med at være sin egen chef er en fantastisk følelse, som alle bør prøve. At, vi selv kan bestemme hvilke nye tiltag der skal tages og hvornår er en befrielse.” – Siger Brian med et stort smil, og fortsætter. “Der er for mange, som hænger sig i alt for mange detaljer, og derfor aldrig kommer i gang. Men, jeg kan kun anbefale alle, der går med en drøm om at blive selvstændige, om at kaste sig ud i det.”

 

Favrskovs bedste iværksætter

Kids Safety er fornyeligt blevet nomineret til den bedste idé i FBI (Favrskovs bedste iværksætter).

 

Kids Safety – Vejen til succes
Del med: